بازاریابی موبایل: استراتژی خود را برای موفقیت تجاری بهینه کنید

پیش بینی می شود تا سال ۲۰۱۹ ، تبلیغات تلفن همراه نمایانگر ۷۲٪ هزینه های تبلیغات تبلیغاتی دیجیتال ایالات متحده باشد – این نشانه روشنی از تسلط موبایل در فضای تبلیغ است.

موبایل

از آنجا که موبایل همچنان محبوبیت خود را در بین بازاریابان و مشتریان به طور یکسان افزایش می دهد ، مارک های جهانی خیلی سریع از سطح بالای صفحه نمایش گوشی های هوشمند امروز استفاده کرده اند – ۲۰٪ از هزاره ایالات متحده گوشی های هوشمند خود را حداقل ۱۰ بار در ساعت بررسی می کنند و یک چهارم نیز اعتراف می کنند. با انجام این کار هر ۱۵ دقیقه – و از طریق وب سایت بهینه سازی شده و کمپین های محور تلفن همراه ، مصرف کنندگان را هدف قرار می دهید.

با ثابت کردن موبایل در بین مصرف کنندگان بسیار محبوب ، تیم های بازاریابی باید بدانند که چگونه می توانند در فضا درگیر و تأثیرگذار باشند و یک استراتژی همراه اول را در تلاش های بازاریابی خود ادغام کنند.

خطرات بهینه سازی موبایل ضعیف

قبل از اینکه به راه های بهینه سازی بپردازیم ، بیایید نتایج یک استراتژی ضعیف موبایل را بررسی کنیم.

نکته مهمی که باید هنگام تدوین و بهینه سازی یکی از آنها را به خاطر بسپارید این است که مخاطبان خود را به خاطر بسپارید. بسیاری از کمپین ها با نادیده گرفتن مشتری از نظر مشارکت و روش ، در کنار هم قرار گرفته اند. برای بخش های بازاریابی که مایل به ورود به بازار تلفن های هوشمند هستند ، یک نظرسنجی CMO نشان داد که هزینه های مربوط به بازاریابی موبایل در سه سال آینده ۱۶۰ درصد افزایش می یابد.

با وجود محبوبیت روزافزون موبایل ، این نظرسنجی نشان داد که کمپین های موبایل از موفقیت محدود برخوردار بوده اند. وقتی مصاحبه شد و از آنها خواسته شد که تلاشهای موبایل شرکت خود را از یک (فقیر) به هفت (عالی) ارزیابی کنند ، بسیاری از افراد تأیید کردند که تنها مشارکت مشتری در بالای نیم مارک نمره گرفته است ، در حالی که تحویل یک پیام مارک ، کسب مشتری ، حفظ مشتری ، فروش و سود همه سقوط کرد. زیر میانگین.

دو دلیل عمده این امر به این واقعیت می رسد که برخی از کمپین های موبایل بازاریاب بیش از حد متلاشی شده اند ، بنابراین ، دور کردن مشتری ها و همچنین تمایل به جای گذاشتن تمام محتوای وب سایت موجود بر روی صفحه نمایش کوچکتر ، به جای بهینه سازی کار برای آن. با دستگاه های تلفن همراه

بنابراین استراتژی های بهینه سازی کلیدی که موفقیت آمیز بوده اند نشان داده اند و مارک ها چگونه بر روی آنها سرمایه گذاری کرده اند؟
سرمایه گذاری

استراتژی های بهینه سازی موبایل

در گزارش بازاریابی وضعیت Salesforce ، مشخص شد که تقریبا نیمی از بازاریابان از نوعی بازاریابی تلفن همراه (پیامکی ، اعلان فشار ، برنامه های تلفن همراه و غیره) در مقایسه با تنها ۲۳٪ در سال گذشته استفاده کرده اند. دو مورد از پنج حوزه کلیدی که بازاریابان قصد سرمایه گذاری در آن را داشتند ، ردیابی تلفن همراه مبتنی بر مکان و برنامه های تلفن همراه بود. کمپین های وفاداری موبایل محبوب ترین فعالیت بازاریابی موبایل است ، در حالی که تبلیغات پیامکی به دلیل اهمیت کمی پایین تر است (اما با این وجود هنوز مهم هستند).

برای اطمینان از یک تجربه کاربری بی عیب و نقص ، وفاداری مشتری و موفقیت طولانی مدت ، داشتن شغلی کاملاً بهینه برای موبایل ضروری است. در اینجا ۶ عنصر کلیدی در نظر گرفته شده است که هنگام بهینه سازی موفقیت موبایل باید در نظر بگیرید:

ارتقاء متقابل کانال : تلفن همراه فرصتهای مختلفی را برای افزایش لیست مشترکان به صورت ارگانیک ، از طریق تعامل مشتری دیگر مانند ایمیل ، فروشگاه اینترنتی و پرداخت آنلاین و حتی رسانه های اجتماعی فراهم می کند. به عنوان مثال ، طبق مطالعه ای که توسط Visual.ly انجام شده است ، میانگین نرخ کلیک از طریق ایمیل ۴/۴٪ ، برای پیامک ۱۹٪ است.

کوپن پیامک : آیا می دانید؟ چهار از پنج مصرف کننده از تلفن های هوشمند خود برای خرید استفاده می کنند. این بدان معنی است که هرگز زمان بهتری برای ارائه کوپن های مبتنی بر پیام کوتاه به مشتریان بالقوه وجود نداشته است. این امر نه تنها به افزایش آگاهی از برند کمک می کند ، بلکه به یک مصرف کننده نیز ارزش افزوده و به تبدیل محصولات کمک می کند.

کدهای QR : ممکن است بیش از یک دهه باشد ، اما سال گذشته ، کد QR شاهد افزایش ۲۲ درصدی در بین مصرف کنندگان بود. خواه برای پرداخت ، کوپن ، کد بلیط یا هر چیز دیگری از این قبیل باشد ، QR تجربه کاربر سریع ، رضایت بخش و یکپارچه ای را ارائه می دهد.

Apple Passbook : Passbook محبوب است و یک راه حل ساده برای دسترسی به کوپن ها ، بلیط ها ، کارت های هدیه و کارت های وفاداری از طریق یک دستگاه همراه ارائه می دهد – یک دروازه بی ارزش برای آشنایی مشتریان با پرداخت های موبایل و کوپن ها.

راه حل

برچسب گذاری جغرافیایی یا موقعیت مکانی : برچسب گذاری جغرافیایی راهی مؤثر برای ارسال پیامهای هدفمند مانند پیشنهادات زمان و مکان خاص است. یک مطالعه جدید از Google تأیید کرده است که تقریباً نیمی از زنان در صورت ارائه اعتبار فروشگاه ۵ دلاری موقعیت مکانی خود را فاش می کنند ، در حالی که ۸۳٪ آنها با اعتباری ۲۵ دلاری خود را انتخاب می کنند.

دلار

ایمیل های بهینه شده : ۵۳٪ از کمپین های ایمیل بر روی تلفن همراه باز شده است ، به همین دلیل اطمینان از بهینه سازی ایمیل های بازاریابی برای چنین دستگاه هایی بسیار مهم است. فکر کردن در مورد خطوط موضوع ، اطمینان از نشستن صحیح تصاویر بر روی صفحه و نگه داشتن نسخه مختصر ، همه راه های موفقیت بیشتر از طریق ایمیل های بازاریابی شما در تلفن همراه است.

در کنار بهینه سازی وب سایت برای موبایل ، برنامه های کاربردی خیابان دیگری (و مثمر ثمر در آن) را ارائه می دهندسازمان هایی که مایل به همکاری با مشتریان از راه های ابتکاری هستند.

داستانهای موفقیت

طبق آمار Statista ، پیش بینی می شود که مصرف کنندگان تا سال ۲۰۲۱ تعداد برنامه های موبایل ۷۷۴ ٫ ۷ میلیارد دلاری را از دستگاه های خود بارگیری کنند. برای IKEA ، Halifax و Nike ، مبارزات هوشمندانه تلفن همراه ابزاری قدرتمند برای جذب و جذب مشتریان جدید و موجود بود.

IKEA

IKEA غول مبلمان تخت سوئدی IKEA از قابلیت های تلفن همراه با ایجاد یک اپلیکیشن ، که فروشگاه آن را به یک بستر تعاملی کاملاً گسترده تبدیل کرده است ، استفاده کرد. با اسکن تصاویر از طریق برنامه ، از ویژگی های اضافی پرده برداری شد ، که شامل نکات و داستانهای DIY در پشت بسیاری از نمادین ترین محصولات شرکت است.

علاوه بر این ، برنامه به مشتریان این امکان را می دهد تا محصولات خود را با استفاده از ورودی از دوربین دستگاه خود و روکش بالای محصول ، مجزا محصولات خود را در اتاق های خود قرار دهند. این نوآوری عجیب و کاربردی ۶٫۲ میلیون نصب IKEA به دست آورد و تبدیل به شماره یک برنامه بازاریابی بارگیری شده برای یک برند شد. همچنین ، کاربران به طور متوسط ​​۸ دقیقه با برنامه در مقایسه با فقط ۳ با فروشگاه صرف کردند.

Halifax

برنامه Home Finder از Halifax نشان می دهد که ارائه خدمات مفید به مشتریان ، معمولاً بهترین راه برای مشارکت آنها است.

این برنامه در درجه اول یک ابزار تحقیق برای شکارچیان املاک است ، که داده های Zoopla را با واقعیت افزوده و ماشین حساب وام مسکن آسان برای استفاده ترکیب می کند. از طریق این برنامه ، Halifax بیش از ۲۰ میلیون کاربر منحصر به فرد را به خود اختصاص داده و به شرکت اجازه داده است تا محصولات وام مسکن خود را به مخاطبی که در غیر این صورت به آن نمی رسید ، نشان دهد.

وام مسکن

نایک

برنامه + Move از نام تجاری ورزشی بزرگ Nike یک برنامه در حال اجرا و تمرین است ، اما با یک مربی شخصی مجازی و یک شتاب سنج داخلی ساخته شده است. نایک با افزودن ابعاد اضافی به برنامه تناسب اندام خود ، توانست محبوبیت و محبوبیت برند خود را در بین جامعه در حال اجرا افزایش دهد و در هنگام سلامتی و تناسب اندام مبتنی بر موبایل علاوه بر کفش و لباس ورزشی ، تبدیل به اصلی شود.

ساده است که می توان از موفقیتهای تجاری و افزایش استفاده از تلفن همراه در حال افزایش دانست. و برای مشاغل ، هرگز زمان تعیین کننده تری برای به دست آوردن آن درست نبوده است. شکست گزینه ای نیست: تلاش های بازاریابی موبایل خود را بهینه کنید ، به آخرین نوآوری ها توجه کنید ، مهارت های مناسب را بدست آورید و در راه کسب موفقیت تجاری مورد نظر خود هستید.

آیا سازمان شما نگران مهارت های دیجیتال است؟

؟

بازاریابی دیجیتال و فروش برنامه های یادگیری مجاز ما به مشاغل کمک می کند تا کارآفرینی را متحول و پیشرفت کنند. امروز بروشور خود را بارگیری کنید تا بدانید که چه کاری می توانیم برای شما انجام دهیم!

کلوداگ اوبراین

متخصص ارشد محتوا