پایان نامه تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش در زمینه محصولات …

یک شکل زیبا و هیجان انگیز ، ممکن است توجه بیشتری را به خود جلب کند، اما لزوما موجد عملکرد و کارایی بهتر کالا نیست
در بعضی از موارد حتی ممکن است عملکرد و طرز کار کالا را بدتر نیز بنماید
بر خلاف شکل کالا، طرح کالا محدود به ظاهر آن نمی شود بلکه تا عمق کالا ادامه می یابد
یک طرح خوب، هم به مفید بودن کالا و هم به ظاهر آن کمک می کند
یک طراح خوب، به ظاهر کالاها توجه دارد، اما در عین حال در فکر ایجاد کالایی است که استفاده، تعمیر و نگهداری آنها سهل ، ایمن و نسبتا کم هزینه باشد و تولید و توزیع آنها به آسانی و با کمترین هزینه انجام شود
کالاهایی که دارای طرحی خوب هستند توجه بیشتری را به خود جلب می کنند و فروش بیشتری نیز خواهند داشت
در واقع استفاده از یک طرح خوب، به برجستگی و شاخص شدن کالا می انجامد (کاتلر و آرمسترانگ، 1385، صص ۳۵۰-۳۴۹)

موارد زیادی وجود دارند که باعث موفقیت محصولات در بازار می گردند
انتخاب مواد، ir/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%b1%d8%a7%d8%ad%d9%84-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84-%d9%88-%d8%b9%d9%88%d8%a7%d9%85%d9%84-%d9%85%d9%88%d9%94/” title=”طراحی محصول”>طراحی محصول در ابتدا به عنوان یک فرآیند برای تمایز عملکردی ازطریق ویژگیهای اضافه شده و عملکرد بهتر، بحساب می آمده است
طراحی بعنوان یک ابزار راهبردی مهم در ایجاد برتری و ارزش احساسی عمیق تر برای مصرف کننده می باشد
اجزاء مشخص طراحی باعث ایجاد تمایز عملکرد محصول می شوند در حالیکه راهبردهای دیگر طراحی موجب ایجاد ارزش احساسی می گردند
تمرکز احساسی در ایجاد ارزش، مشابه ایجاد نتایج کارآمد ومطلوب ازجمله  وفاداری، لذت استفاده وحتی ir/8563-2/” title=”تصمیم گیری “>تصمیم گیری شامل موقعیت ویژگی در ir/search/%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86+%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C/” title=”نشان تجاری”>نشان تجاری

یک نام و نشان تجاری(Brand)، یک نام، اصطلاح، علامت، نشان یا طرح یا ترکیبی از اینهاست که برای شناسایی کالاها یا خدمات یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان و متمایز کردن این کالاها یا خدمات از کالاها یا خدمات رقبا، به کار می رود
به طور خلاصه یک نام و نشان تجاری، سبب شناسایی فروشنده یا سازنده می شود
یک نام تجاری ، تعهد دائمی یک فروشنده برای ارائه مجموعه ای از ویژگیها، مزایا و خدمات خاصی به خریداران است
بهترین نامهای تجاری ، حاوی تضمین کیفیت هستند

یک نام و نشان تجاری می تواند تا شش معنای مختلف زیر را در بر داشته باشد:

ویژگیها: اولین چیزی که نام تجاری در ذهن تداعی می کند ویژگیهای خاص است

مزایا: یک نام تجاری چیزی بیش از مجموعه ای ار ویژگیهاست

فواید: نام تجاری همچنین درباره فوایدی که تولید کننده ارائه می کند هم مطالبی گفتنی دارد

فرهنگ: نام تجاری ممکن است نشانگر فرهنگ خاصی باشد

شخصیت: نام تجاری همچنین می تواند شخصیت خاصی را در ذهن مجسم کند

استفاده کننده: نام تجاری، نوع مصرف کننده ای که کالا را می خرد یا از آن استفاده می کند را می رساند(کاتلر و آمسترانگ 1385، صص۴۸۳-۴۸۲)

یک نام و نشان (Brand) می تواند شامل اجزاء زیر باشد:

نام تجاری (Brand Name): قسمتی از نام و نشان است که قابل تلفظ می باشد، بدین معنی که می توان آن را بیان و ادا کرد

نشان یا آرم تجاری(Brand Mark): قسمتی از نام و نشان است که ادا کردنی نیست ولی قابل تشخیص است و می توان با آن، کالا را شناسایی کرد
آرم یا نشان تجاری با نشان، طرح یا رنگ و حروفی شاخص ، ارائه می شود

علامت تجاری(Trade Mark): عبارت است از نام و نشان(Brand) یا بخشی از نام و نشان که به ثبت رسیده باشد و از آن ، محافظت قانونی به عمل آید( اسماعیل پور، ۱۳۸۴، ص 190)

در انتخاب نام یک محصول باید دقت کافی مبذول گردد
یک نام خوب می تواند میلیاردها تومان برای شرکت، فروش به بار آورد زیرا می تواند تشریح کننده امتیازات محصول باشد و محصول را از محصول رقبا، متفاوت کند
در انتخاب نام تجاری می توان نام شخص، نام یک مکان یا محل، کیفیت، نام مصنوعی و غیر واقعی و

مقاله :

از نظر قانونی و ثبت آن در کشورهای مختلف، منعی نداشته باشد

بهتر است یک نام خنثی باشد و گرایش منفی و یا مثبتی را ایجاد نکند

معنای بد ویا منفی در زبانهای دیگر نداشته باشد

نام باید قابلیت سازگاری با سایر محصولات شرکت را داشته باشد(اسماعیل پور،۱۳۸۴ )

اسامی برند معنی دار( آنهایی که یک ویژگی مثبت یا منفعت محصول را اعلام می کنند) در مقایسه با اسامی برند بدون معنی، بطور ویژه مورد ارزیابی قرار می گیرند و سریعتر به خاطر آورده می شوند
اما ارزیابی اسامی برند بدون معنی در مقایسه با اسامی برند معنی دار، مستلزم بررسی و زمان بیشتری می باشند
همچنین اسامی برند، ارزیابی کیفیت و ویژگیهای محصول را تحت تأثیر قرار میدهند Kohli & Others,2005,P
1506))