پایان نامه ارشد: بازاریابی خدمات بین المللیخرید پایان نامه آماده

بعضی از صنایع خدماتی در سطح جهانی از سابقه­ی طولانی برخوردار هستند، برای مثال، صنعت بانک­داری یکی از اولین مواردی بود که ابعاد جهانی پیدا کرد
بانک­ها برای برآورده کردن نیازهای اعتباری و ارزی خارجی مشتریان خود در کشورهای متبوعشان که در حال معاملات خارجی هستند، باید خدمات بین المللی و جهانی ارایه کنند
در سال­های اخیر اگر چه، حوزه­ی مالیه بین الملل گسترش یافته است، ولی بسیاری از بانک­ها واقعا عملیات جهانی دارند
برای مثال، دویچ بانک آلمان، در 41 کشور شعبه دارد
بنابراین مشتریانش در سراسر جهان که می­خواهند از فرصت­های به وجود آمده در اثر اتحاد در آلمان بهره­مند شوند، می­تواند امکانات پولی را نه تنها در فرانکفورت، بلکه حتی در زوریخ، لندن، پاریس و توکیو نیز ارائه کند
(اسماعیل پور،1384، 337-336)

دانلود پایان نامه ارشد (متن کامل) :

2-1-32- نقش نام و ir/search/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C/” title=”بازاریابی”>بازاریابی خدمات این است که خدمات ناملموس­تر از کالاهای فیزیکی هستند
وبیشتر احتمال دارد که کیفیت آن­ها با توجه به ویژگی­های افرادی که خدمات را ارائه می­دهند، تغییر کند
به همین دلیل بحث برند­سازی برای شرکت­های خدماتی، بسیار حائز اهمیت است
و شیوه­ایی است که می­تواند مشکلات مربوط به نامشهود بودن و تغییر پذیری کیفیت را مورد هدف قرار داده و راه­حلی برای آن بیابد
استفاده از نمادهای برند نیز بسیار مهم است، زیرا ماهیت مجازی خدمات را تغییر داده و به صورت حقیقی­تر و محسوس­تری مطرح می­سازد
برند­ها می­توانند در معرفی و ارائه معنا و مفهوم به خدمات مختلف شرکت کمک کنند(کلر[1]،2007 ، 69)

عناصر ir/search/%D8%B1%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%B1+%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF/” title=”رفتار خرید”>رفتار خرید بعدی برند، موثر است
(رینولد و فیلیپ [2]، 2005،170) در این زمینه شناسایی عواملی که ارزش ویژه برند را ایجاد می کنند؛ یک اولویت اصلی را برای دانشگاهیان و مدیران بازاریابی بیان می­کند
(فلورنس[3] و دیگران،2011، 25)

2-1-33- بازاریابی خدمات و بازاریابی فیزیکی

امروز دنیای پویای خدمات راه­گشای پیشبرد بازاریابی اثر بخش است
گرچه هنوز اداره موثر عملیات عامل مهمی است اما این برای موفقیت کافی نیست یک محصول خدماتی باید مطابق با نیازهای مشتری طراحی شده باشد، قیمت آن واقع بینانه باشد، از طریق کانال­های راحت توزیع شود و درباره آن فعالانه نزد مشتریان تبلیغ شود
وارد شوندگان جدید به بازار به جای تولید همه چیز برای همه­کس، با قیمت گذاری تلاش­های ارتباطی و نحوه ارائه خدمت سعی می­کنند خود را در جایگاهی قرار دهند که برای قسمت­های خاصی از بازار جازبه داشته باشد
(وودرف،1385، 306)

2-1-34- ارتباط بین بازاریابی خدمات و irandoc
ac
ir/dashboard?q=%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA+%DB%8C%DA%A9%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%86%D9%87&topic_10=895731″ title=”مدیریت یکپارچه”>مدیریت یکپارچه
بازاریابی را درک کنند
موسساتی که مدیران در تهیه خط و مشی­های یکپارچه موفق­اند برای بقا و موفقیت شانس بیشتری دارند
برعکس مدیرانی که این مفاهیم را درک نمی­کنند توسط رقبایی در تنگنا قرار خواهند گرفت که با هوشیاری نسبت به تحولات عظیم موثر بر اقتصاد خدماتی واکنش نشان می­دهند
(لاولاک[4]، 1385 ،112)

2-1-35- بازاریابی خدمات

در این زمینه مدیران بازاریابی چندان فعال نبوده­اند اما سازمان­های خدماتی که اصول بازاریابی را پذیرفته و طرح و برنامه­های خود را بر پایه چهار عنصر آمیخته بازاریابی بنا کرده­اند به نتایج مثبتی رسیده­اند
در بسیاری از جوامع حدود 75% نیروی کار غیر­کشاورزی در صنایع خدماتی فعالیت دارند و حدود66% تولید ناخالص ملی را بر عهده دارند
مشاغل خدماتی در دوران رکود و کسادی بیش از مشاغل تولیدی فعالند
تقریبا نیمی از پول­هایی که مصرف کنندگان خرج می­کنند برای امور خدماتی صرف می­شود
میزان استفاده از خدمات و ir/keyword/%D8%A7%D9%88%D9%82%D8%A7%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%BA%D8%AA” title=”اوقات فراغت”>اوقات فراغت بیشتر و افزایش پیچیدگی کالاها که خدمات بیشتری را می­طلبد، ایالات متحده تبدیل به اولین اقتصاد خدماتی جهان شده است که البته در عوض منجر به رشد قابل توجه در مشکلات بازاریابی خدمات شده است
بخش دولتی، خدمات را از طریق دادگاه ها، خدمات اشتغال، بیمارستان­ها، بنگاه­های اعتباری، پلیس، آتش­نشانی و مدارس ارائه می­نماید
آموزشی , , , ,